Saturday, August 20, 2016

Datuk Abdul Aziz Aban Pengarah SPRM Pulau Pinang Baharu


Ketua Penolong Kanan Ketua Pesuruhjaya (KPKPj) YBhg. Datuk Abdul Aziz Aban akan memulakan tugas sebagai Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Pulau Pinang yang baharu berkuatkuasa 22 Ogos 2016.

Aziz yang merupakan Pengarah SPRM Wilayah Persekutuan Putrajaya sebelum ini menggantikan YBhg. Dato' Samarajoo Manikam yang bersara wajib pada 21 Ogos 2016.

Majlis Serah Terima Tugas tersebut berlangsung di Ibu Pejabat SPRM Pulau Pinang serta disaksikan oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Dzulkifli Ahmad.

Sementara itu, Abdul Aziz ketika berucap dalam majlis itu berkata, beliau akan meneruskan kecemerlangan pencapaian SPRM Pulau Pinang dari segi pelaksanaan fungsi dengan memberi tumpuan kepada agensi penguat kuasa, kawal selia, pihak berkuasa tempatan dan syarikat berkaitan kerajaan.

Jelas beliau, tumpuan tersebut adalah selaras dengan misi dan visi yang telah digariskan oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM.

Tambah Abdul Aziz, beliau juga akan memastikan SPRM Pulau Pinang dan SPRM keseluruhannya terus mendapat keyakinan rakyat dengan memperbanyakkan inisiatif mendekati rakyat.

Majlis ini juga dilangsungkan bersempena lawatan pertama Dzulkifli ke SPRM negeri setelah memulakan tugas sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM pada 1 Ogos lalu.


Dalam lawatan tersebut, Dzulkifli diberi taklimat berkaitan tugasan dan aktiviti SPRM Pulau Pinang serta dibawa melawat kemudahan di ibu pejabat seperti Bilik Rakaman Bervideo (VIR), pangsapuri SPRM dan lokap.

No comments:

Post a Comment