Saturday, August 20, 2016

Dzulkifli kembali ke tempat mengenal erti kehidupan dan perjuangan

Selepas 19 hari memikul tanggungjawab sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), YBhg. Datuk Dzulkifli Ahmad melakukan lawatan kerja rasmi pertamanya ke Pulau Pinang yang merupakan negeri kelahiran beliau, semalam.

Lebih mengujakan, lawatan tersebut dianggap Datuk Dzulkifli sebagai tanda kembali ke tempat beliau mengenal erti kehidupan dan perjuangan iaitu di Masjid Jamiul Badawi di sini.

Dalam majlis Merakyatkan SPRM di masjid tersebut malam tadi, Datuk Dzulkifli menegaskan beliau ingin SPRM menjadi agensi yang mesra rakyat tetapi digeruni perasuah.

“Saya telah nyatakan kepada pegawai-pegawai saya bahawa isu rasuah adalah isu rakyat. SPRM perlu dirasai bersama. SPRM mesti mesra dengan rakyat tetapi perlu juga digeruni.

“Dengan rakyat kita mesra, kita bersama rakyat membela rakyat, tetapi dengan perasuah kita peranginya habis habisan,” katanya ketika berucap dalam majlis tersebut yang dihadiri oleh kira-kira 200 penduduk kampung.

Turut hadir Pengarah SPRM Pulau Pinang yang baharu YBhg. Datuk Abdul Aziz Aban, Pengarah SPRM Kedah, Dato' Hj. Mohd Fauzi Hj. Mohamad, Pengarah Bahagian Dasar, Perancangan dan Penyelidikan, Tuan Hj. Idris Zaharuddin dan Pengarah Perlis, Tuan Yaacop Angah.

Pada majlis itu, Dzulkifli turut mengimamkan solat Maghrib dan Isyak selain menyertai majlis tahlil.

Sementara itu, Dzulkifli berkata, beliau mengharapkan doa semua pihak agar diberikan kekuatan dan hidayah bagi membuat keputusan yang betul dalam melaksanakan tugasnya.

“Saya mahu mengangkat SPRM ke tahap yang dapat melaksanakan amanah yang telah diberikan oleh negara.

“Saya mohon sangat-sangat agar tuan-tuan dan puan-puan bersama-sama saya mendoakan saya dan rakan-rakan saya, pegawai-pegawai saya dalam melaksanakan amanah ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment